تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

پیستوله بادی چگونه کار می‌کند؟

یکی از چالش‌هایی که در پیش روی هر رنگ کاری قرار دارد، رنگ کاری با پیستوله بادی است. پیستوله بادی یکی از ابزارهای مهم در رنگ کاری است که ابزاری مهم و کاربردی بوده و با استفاده از آن می‌توان اجرای رنگ را سریع‌تر و باکیفیت‌تر از روش‌هایی مانند غلتک و قلم مو روی سطح پخش کرد. در واقع این محصول باعث افزایش سرعت و دقت، کاهش خستگی، یکنواخت نمودن عملیات پاشش رنگ و در نتیجه افزایش کارایی می‌شود.

اما تا زمانی که ندانید پیستوله بادی چگونه کار می‌کند، نحوه درست رنگ کاری با پیستوله را یاد نمی‌گیرید. در هنگام استفاده از پیستوله ممکن است رنگ به چشم یا دهان شما پاشیده شده و مشکلات جدی را به همراه داشته باشد. یا حتی ممکن است کیفیت کار در آخر چندان خوب نباشد. پس نحوه استفاده از پیستوله بادی بسیار اهمیت دارد که در این مقاله از رادیناس به آن به اختصار می‌پردازیم.

پیستوله رنگپاش

پیستوله‌ بادی چیست؟

پیستوله بادی به وسیله کمپرسور یا منبع هوا کار می‌کند و در نوع حرفه‌ای و خانگی در بازار موجود است. پیستوله بادی تنظیمات مختلفی دارد و کاربر در صورت لزوم می‌تواند تنظیمات دستگاه را تغییر دهد. برای مثال عرض پاشش یا کنترل فشار هوا از جمله تنظیماتی است که کاربر می‌تواند متناسب با نیاز خود، آن را تغییر دهد. این پیستوله اغلب شامل سه نوع تنظیمات برای نوع پاشش، عرض پاشش و کنترل فشار هوا است. این تنظیمات در کیفیت اسپری دستگاه تاثیر زیادی دارند. از این پیستوله در رنگ پاشی انواع وسایل فلزی، چوبی، دیوار ساختمان، بدنه خودرو و غیره استفاده می‌شود.

نحوه عملکرد پیستوله بادی چگونه است؟

کار با پیستوله بادی به مقدماتی نیاز دارد که لازم است حتما مورد توجه قرار گیرد. در ادامه نحوه کار با این نوع پیستوله را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱. قبل از انجام هر کاری، اولین قدم سنباده کاری سطح مورد نظر است. سعی کنید سنباده را به خوبی روی سطح بکشید تا محل مورد نظر صاف یک دست شود. سپس با استفاده از یک دستمال، گرد و غبار سطح را تمیز کنید.

یکی از محصولات پرفروش مجموعه رادیتاس سنباده زن برقی است که میتوانید برای سنباده کردن سطوح مختلف به راحتی و با سرعت بالا از آن استفاده کنید.

۲. در مرحله‌ بعد با استفاده از میزان مناسبی از حلال، غلظت رنگ مورد نظر را تنظیم کنید. رقیق بودن بیش از حد رنگ موجب شره کردن آن روی سطح شده و از طرف دیگر غلیظ بودن آن، باعث ایجاد اشکال در خروج رنگ از پیستوله می‌شود. اما قبل از شروع کار می‌توانید کمی تینر درون مخزن بریزید تا با استفاده از این روش، مسیر ورود لوله باز شود.

۳. در مرحله سوم در استفاده از پیستوله بادی، تنظیم کردن آن است. تنظیم میزان باد و تخلیه‌ رنگ با استفاده از پیچ‌های روی پیستوله رنگ باعث می‌شود میزان رنگ خروجی با میزان خروجی باد تنظیم شده و رنگ حالت دانه دانه نداشته باشد.

۴. در هنگام پاشیدن رنگ هم بهتر است سر پاشنده را در فاصله‌ ۱۲ تا ۲۵ سانتی‌متری سطح قرار دهید و به آرامی ماشه را فشار داده و تمام سطح را رنگ کنید.

انواع پیستوله بادی

پیستوله بادی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • پیستوله قیرپاش
  • پیستوله رنگ پاش
  • پیستوله گازوئیل پاش
  • پیستوله بادی سایه پاش
  • پیستوله کنیتکس پاش
  • پیستوله بادی ایربراش

نکاتی جهت خرید پیستوله بادی

اگر قصد خرید پیستوله بادی را دارید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

۱. در هنگام خرید به گنجایش مخزن پیستوله حتما توجه کنید.

۲. یکی از مهم‌ترین مواردی که در در خرید این محصول باید به آن توجه کنید، نازل به کار رفته در آن است. همانطور که می‌دانید نازل وظیفه خارج کردن رنگ در پیستوله بادی را برعهده دارد. قطر آن نیز با توجه به ماده‌ای که در مخزن قرار دارد، متفاوت خواهد بود. پس با توجه به ماده‌ای که به کار می‌برید، باید از نازل مخصوصی استفاده کنید.

۳. از دیگر نکات پر اهمیت خرید پیستوله، امکان جا به جایی آن است.  شما باید پیستوله‌ای را خریداری کنید که دارای چرخ بوده یا امکان حمل با کوله را داشته باشد.

پیستوله رنگ پاش چیست

محصول مرتبط: رنگپاش  ایرلس برقی ، برای اطلاعات بیشتر و جزئیات مربوطه این محصول را مشاهده کنید.

۴. پیستوله حتما باید قابلیت تنظیم فشار را داشته باشد.

۵. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، شرکت تولید کننده دستگاه است. چون امروزه شرکت‌های زیادی این نوع از پیستوله‌ها را تولید می‌کنند که از بهترین آن‌ها می‌توان به پیستوله بادی آیرون مکس، رونیکس، توسن، نووا، ساتا، کرون، زاناکو و بسیاری از برندهای دیگر اشاره کرد. شما برای خرید هر نوع پیستوله بادی می‌توانید به سایت مراجعه کرده و پس از بررسی ویژگی هر کدام از پیستوله‌ها، بهترین برند آن را خریداری کنید.

۶. قابلیت تمیز کردن پیستوله نیز از نکات مهم دیگری است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

۷. دمای هوا یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در هنگام رنگ کاری با پیستوله بادی باید به آن توجه کنید؛ زیرا دمای هوا در کیفیت پاشش رنگ بسیار تاثیر گذار است. توصیه می‌کنیم در دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد، به رنگ پاشی اقدام کنید.

قیمت پیستوله رنگ

قیمت پیستوله بادی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار، شرکت تولیدکننده یا برند دستگاه است. معمولا محصول شرکت‌هایی بیشتر در میان کاربران شناخته شده‌اند، قیمت بالاتری نسبت به شرکت‌های جدید و تازه کار دارند. همچنین برخی از فروشگاه‌ها نقش واسطه داشته و کالا را با قیمت بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند. پس بهترین کار خرید از نمایندگی‌های معتبر است.

علاوه بر این مدل‌ها و ساختار‌‌‌های مختلف پیستوله بادی دارای عملکرد متنوعی هستند. همین مسئله هم باعث شد که خرید بهترین و قوی‌ترین مدل‌های موجود در بازار به مسئله‌ای مهم تبدیل شود و قیمت‌ آن‌ها نیز متفاوت باشد.

خرید پیستوله بادی

اگر نمی‌توانید جهت خرید پیستوله بادی به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید بهترین راه، خرید آنلاین از سایت است. سایت ما شامل مجموعه‌ای کامل از انواع ابزار و دستگاه‌های صنعتی مانند پیستوله‌های بادی، پمپ‌ دیافراگمی مانند پمپ دیافراگمی ریور ویو، سنباده و غیره است که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید هر دستگاهی را با برند دلخواه سفارش دهید.