تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

سنباده براش چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر در صنعت چوب فعالیت داشته باشید، بدون شک می‌دانید که چوب در ابتدا سطح ناهموار و خشنی داشته و برای صاف کردن آن، به سنباده نیاز است. پس تا حدودی با سنباده و یا سنباده زن برقی آشنایی دارید. اما آیا می‌دانید سنباده براش چیست و چه کاربردی دارد؟ این سنباده جدیدترین نوع سنباده است که حالت برسی شکل داشته و به همین دلیل در اسم آن از کلمه براش استفاده می‌کنند. در ادامه این مقاله از رادیناس بیشتر با مزایا و معایب سنباده براش آشنا خواهیم شد و روش استفاده از آن را در صنعت چوب نام می‌بریم.

سنباده براش چیست

سنباده براش چیست؟

یکی از جدید‌ترین مدل‌های سنباده چوب، سنباده براش است که همان طور که از اسم این مدل سنباده مشخص است، سنباده براش از دو بخش سنباده و برس تشکیل شده است. از ویژگی‌های جالب سنباده براش می‌توان به ساختار ریش ریش و شانه شانه‌ای آن اشاره کرد که حرکت راحت‌تری بین پستی و بلندی‌های چوب دارد. علاوه بر این، براش همراه با این محصول نقش زدودن گرد و غبار حاصل از سنباده زنی چوب را بر عهده دارد.

کاربرد سنباده براش

سنباده براش یک دستگاه مناسب برای سنباده زنی محصولات چوبی پر از نقش و نگار و پر از پیچ و خم است، چون با حرکت در بین مسیرهای منحنی و هندسی شکل طرح چوب، به راحتی می‌تواند عملیات سنباده زنی را انجام دهد و همچنین گرد و غبار و براده‌های چوب را جمع کند. با استفاده از سنباده براش می‌توان درهای سی ان سی شده، پانل و قطعات منبت کاری شده را که دارای اشکال هندسی، پستی و بلندی هستند، به راحتی سنباده کاری کرد. در واقع، شما می‌توانید پس از ماشین کاری با سی ان سی و منبت کاری چوب، از سنباده براش استفاده کنید تا ضایعات و حتی پلیسه‌های چسبیده به قطعه کار از بین برود. باید به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که سنباده‌های دیگر قابلیت سنباده زنی پانل و قطعات یکنواخت و صاف را دارند و امکان حرکت در پیچ و خم چوب را به هیچ وجه نمی‌توانند به درستی و بدون نقص انجام دهند.

اما در بسیاری از کارگاه‌های صنایع چوب پس از تولید محصولات سی ان سی شده یا منبت کاری شده برای سنباده زنی و رفع نقص سایر دستگاه‌های سنباده زن، از نیروی انسانی و اپراتورهایی کمک می‌گیرند که به صورت دستی کار سنباده زنی قسمت‌های منحنی و فضاهای پیچ و خم دار را انجام دهند. بدون شک انجام این موارد به انرژی و زمان زیادی نیاز دارد. اما با استفاده از سنباده براش به راحتی می‌توانید در زمان کمتر، با بالاترین کیفیت این کارها را انجام دهید.

پیشنهاد: از مهم‌ترین انواع سنباده زن برقی، به سنباده زن لرزان گرد و سنباده زن مستطیلی می‌توان اشاره کرد، ما در رادیناس، در مقاله‌ای مجزا به بررسی و مقایسه سنباده زن لرزان گرد و مستطیلی پراخته‎‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

کاربرد سنباده براش

روش استفاده از سنباده براش

هنگام استفاده از سنباده براش باید هدف خود را از استفاده از آن تعیین کنید. در صورتی که از سنباده براش برای سطوح ام دی اف سی ان سی شده استفاده می‌کنید، باید دستگاه چند ایستگاه براش را به کار ببرید. روش کار در این دستگاه به این صورت است که قطعه کار با کمک یک نوار به سمت جلو حرکت کرده و غلتک‌های مجهز به سنباده براش عملیات سنباده زنی را روی سطح مورد نظر انجام می‌دهند. در روش دیگر از سنباده زن ایستاده استفاده می‌کنند. هنگام استفاده از سنباده زن ایستاده، غلتک براش در حال حرکت است و اپراتور قطعه کار را در همان راستا حرکت می‌دهد. همچنین می‌توانید سنباده براش را روی دریل نصب کرده و با استفاده از آن کار سنباده زنی را انجام دهید. 

مزایای سنباده براش

  1.  سنباده براش در هنگام سنباده کاری هیچ خط و خشی روی سطح کار ایجاد نمی‌کند. (البته به گرید سنباده هم بستگی دارد)
  2.  سرعت سنباده براش برای سنباده کاری بسیار زیاد است. پس نیازی نیست که رنگ‌ کار با دست ساعت‌ها یک پایه مبل را سنباده کاری کند. انجام این کار هزینه تولید را بسیار بالا می‌برد.
  3. برای استفاده از دستگاه‌های سنباده براش به اپراتور باتجربه برای سنباده کاری نیازی نیست. فقط کافی است قطعه کار را به‌ آرامی روی غلتک چرخان قرار دهید تا قطعه به زیبایی پرداخت شود.
  4. هنگام انجام سنباده کاری، خاک حاصل از سنباده کاری با استفاده از برس برداشته می‌شود. علاوه بر این اگر دستگاه مکنده به دستگاه سنباده متصل باشد، حجم زیادی از خاک سنباده را جمع آوری می‌کند.
  5. در روش سنباده کاری با براش، ماندگاری سنباده در مقایسه با سایر روش‌ها بیشتر است. اگر اپراتور حوصله بیشتری را به خرج دهد و فشار کمتری را به سنباده وارد کند، ورق سنباده دیرتر خراب خواهد شد.
  6. در این روش این امکان برای شما وجود دارد که شانه‌های سنباده را از روی توپی برداشته و سنباده جدیدی را وصل کنید.
  7. محدودیتی در استفاده از گرید‌های مختلف روی سنباده وجود ندارد و به راحتی می‌توان برای سنباده‌کاری‌های خشن تا نرم در سنباده براش از انواع گریدها استفاده کرد.
  8. بر اساس درخواست مشتری می‌توان مقدار تراکم چینش سنباده را تنظیم کرد. پس شما می‌توانید با توجه‌ به نوع قطعه کار، چینش مناسب آن را انتخاب کنید.

برای آشنایی با انواع سنباده برقی مقاله آن در بلاگ رادیناس را مطالعه کنید.

محدودیت های سنباده براش

همه ابزارآلات علاوه بر مزایا، محدودیت‌هایی هم دارند که سمباده براش نیز از این مورد مستثنی نیست‌. در ادامه به معرفی محدودیت‌های سنباده براش خواهیم پرداخت:

  • سنباده براش برای سنباده زنی سطوح صاف مناسب نیست.
  • سنباده براش ابزار برای باربرداری عمیق از چوب‌های مناسب نیست؛ در واقع برای رفع پرز و پلیسه چوب کاربرد دارد.
  • سنباده براش برای سنباده زنی عمیق مناسب نیست؛ بلکه بهتر است برای سطوح منبت کاری شده یا صفحات ماشین کاری شده تا عمق 3 سانتی‌متر استفاده شود.

مزایای سنباده براش

قیمت و خرید سنباده براش

امروزه شرکت‌های زیادی به تولید این نوع از سنباده‌ها اقدام کرده‌اند که هر کدام قیمت و کیفیت مخصوص به خود را دارند. سایت رادیناس یکی از بهترین سایت‌هایی است که شما از طریق آن می‌توانید برای خرید انواع ابزار، از جمله سنباده براش اقدام کنید. این سایت انواع سنباده براش‌ها را به شما معرفی کرده و شما با توجه به کیفیت و قیمت محصول، می‌توانید سنباده براش مورد نظر خود را سفارش دهید. سفارش شما پس از ثبت، در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال خواهد شد.