تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

نکات انتخاب و خرید ایرلس برقی برای مصارف مختلف

ایرلس برقی چیست؟

ایرلس برقی(رنگ پاش بدن هوا) دستگاه های موتوری با ظروف رنگ داخلی هستند.توجه داشته باشید که برخی از آنها  رنگ را مسقیماً از قوطی رنگ می کشند. رنگ از ایرلس های برقی با فشار بسیار بالا پاشیده می شود که باعث ایجاد پوشش ضخیم می شود. ایرلس های برقی از یک نازل و شلنگ برای پخش یکنواخت رنگ روی دیوار یا هر سطح دیگری استفاده می کنند، فرقی نمی کند می خواهید رنگ دیوار را اصلاح کنید یا قصد دارید رنگی تازه بزنید. این ابزار پر فشار و راحت می تواند در زمان و انرژی صرفه جویی کند، همچنین می توانید نازل های متفاوتی را به ایرلس برقی اعمال کنید.

ایرلس

هنگام خرید ایرلس برقی مطمئناً می خواهید تصمیم درستی بگیرید، باید توجه داشته باشید خرید یک ایرلس برقی یک سرمایه گذاری مالی قابل توجه است، سه دلیل اصلی وجود دارد که بسیاری از نقاشان ایرلس برقی را ترجیح می دهند:

1.سرعت دستگاه:

استفاده از ایرلس برقی ده برابر سریع تر از استفاده از برس و چهار برابر سریع تر از استفاده از غلتک است. ایرلس برقی نیروی کار کمتری مصرف می کند و بسیار سریع تر است، بنابراین برای تکمیل کارها در زمان کوتاه ترعالی است.

2.تطبیق پذیری:

یکی دیگر از مزایای اصلی ایرلس برقی تطبیق پذیری آن است. شما می توانید آنها را با طیف گسترده ای از پوشش ها برای کارهای داخلی و خارجی استفاده کنید.

3.حمل و نقل آسان:

همچنین حمل و نقل آن در محل کار راحت است و فضای زیادی در وسیله نقلیه شما اشغال نمی کند.

 

نحوه انتخاب بهترین تفنگ ایرلس برقی

به خاطر داشته باشید هنگام خرید ایرلس برقی، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این به پروژه شما و همچنین فرکانس استفاده از تفنگ ایرلس برقی بستگی دارد.                                  از نکات زیر برای انتخاب بهترین تفنگ ایرلس برقی استفاده کنید:

  • وزن:

شکی نیست که وزن تفنگ اسپری بسیار مهم است. این اهمیت به این دلیل است که احتمالاً برای مدت طولانی تر از آن استفاده خواهید کرد و باید آن را نگه دارید. بنابراین مهم است که یک نوع از آن را پیدا کنید که بتوانید به راحتی از آن مواظبت کنید.

 

  • اندازه نازل:

اندازه نازل تفنگ رنگ بستگی به نوع رنگی دارد که برای کارهای خود استفاده می کنید، به عنوان مثال هر چه رنگ ضخیم تر باشد، نازل شما بزرگتر یا گسترده تر است.

 

  • رتبه بندی فشار هوا:

توجه داشته باشید که یک منطقه مشخص یا محدوده برای فشار هوا وجود دارد، در بیشتر موارد دستگاهی را می خواهید که بتواند اسپری خوبی برای کار شما ارائه دهد، بدون اینکه فشار بسیار بالایی داشته باشد.

 

  • سطح تولید مطلوب:

این به شما کمک می کند تا درپوش های کافی و همچنین تنظیم نازل سیال را تعیین کنید تا بتوانید به درستی با تفنگ اسپری رنگ خود را اعمال کنید و اینکه آیا تغذیه تحت فشار نسبت به تفنگ های اسپری مکش یا گرانش گزینه بهتری برای شماست یا خیر.

 

  • سهولت در تمیز کردن:

  • سهولت تمیز کردن یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب یک تفنگ ایرلس برقی است از آنجایی که از تفنگ های رنگ پاش برای پاشش رنگ استفاده می شود، این احتمال وجود دارد که در داخل با رنگ پوشانده شوند. این می تواند خطر زیادی برای لثه ایجاد کند، به همین دلیل مطمئن شوید که تفنگ ایرلس برقی به راحتی جدا شده و تمیز کردن آن آسان باشد.

ایرلس برقی

ایرلس های برقی(رنگ پاش بدون هوا) به طور کلی دارای دو نوع پمپ هستند:

 

پمپ دیافراگمی:

 

یک پمپ دیافراگمی معمولاً از موتور دستگاه برای ایجاد فشار هیدرولیک پالسی برای به حرکت درآوردن پمپ استفاده می کند. در طول حرکت بالا یا ورودی، دیافراگم یک خلاء جزیی ایجاد می کند و رنگ را به داخل محفظه می کشد. در ضربه پایین یا فشار، رنگ از محفظه به شلنگ دستگاه تخلیه می شود.

 

پمپ پیستونی:

پمپ پیستونی یک پمپ رفت و برگشتی است که در آن دو چک توپ، جریان سیال را از طریق بخش سیال کنترل می کنند. یک میله پمپ جابه جایی اجزای داخلی پمپ را به سیستم محرک متصل می کند، میله به سمت بالا حرکت می کند و رنگ پایین بر روی استروک بارگذاری می شود و در هر دو حرکت بالا و پایین جابجا می شود.

 

زمان خرید ایرلس برقی به نکات زیر توجه داشته باشید

 

  • قدرت:

ایرلس های برقی حرفه ای را می توان با موتورهای الکتریکی یا موتورهای گازسوز یافت، بنابراین منبع تغذیه محل کار را بشناسید یا همیشه می توانید یک ایرلس با قدرت تبدیل پذیر انتخاب کنید.

 

  • میانگین اندازه پروژه:

در مورد مشاغل متوسطی که بر عهده می گیرید یا پیشنهاد می دهید فکر کنید، حتماً نمی خواهید با واحد کوچکی که عملیات پوشش شما را محدود میکند کار کنید، اگر معمولاً با پوشش های تجاری و سطوح بزرگتر کار می کنید ممکن است ایرلس سنگین تر برای شما مناسب باشد. از طرف دیگر اگر به طور متوسط کارهای نقاشی شما کوچک یا بازسازی خانه است احتمالاً یک ایرلس برقی کم قدرت برای شما ایده آل است.

 

  • چه موادی را برای شما اعمال میکند؟

طیف وسیعی از مواد ممکن است با ایرلس برقی اسپری شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که فشار کاری ایرلس شما برای مواد مناسب است. به عنوان مثال اگر بافت سنگین را اسپری می کنید قطعاً به یک ایرلس برقی با فشار بالا نیاز دارید.

 

  • تعداد تفنگ های اسپری:

چند کاربر/ چند نفر به طور همزمان رنگ پاشی می کنند؟ ایرلس های برقی سنگین به شما این فرصت را می دهند که چندین کاربر در حال رنگ پاشی باشند تا کار های بزرگتر را در زمان سریعتر انجام دهید. بخاطر داشته باشید که برخی از تجهیزات ایرلس تنها می توانند یک تفنگ اسپری را کنترل کنند، ین موضوع به نیاز پیمانکار در هر شغل متوسط و برنامه زمانی بستگی دارد.

 

انواع قطعات سنباده زن برقی

  1. کلید برق: دستگاه سنباده زن برقی را خاموش و روشن می کند.
  2. موتور محفظه: سنباده زن برقی را تغذیه می کند.
  3. باتری: انرژی موتور را تاًمین می کند.
  4. پد سنباده: برای صاف کردن سطوح استفاده می شود.
  5. کیسه گرد و غبار: زباله ها و گرد و غبار اضافی ایجاد شده در هنگام سنباده زدن را می گیرد.
  6. palm Grip: عملکرد آسان را ارائه می دهد و اجازه می دهد سبناده زن برقی را با یک دست کنترل کنید.

سنباده زن

حرف پایانی

علاوه بر نکاتی که گفته شد در زمان خرید ایرلس برقی بهتر است به نازل آن نیز توجه داشته باشید، انتخاب نازل مناسب به شما کنترل کاملی درعرض فن و عمق پوشش برای کار دقیق یا پوشش سریع سطح بزرگ می دهد. انتخاب آن همچنین نقش مهمی در کنترل جریان رنگ، هدر نرفتن رنگ و در نتیجه مقرون به صرفه بودن هر پروژه ایفا می کند. شما برای خرید ایرلس میتوانید به سایت  رادیناس نیز مراجعه کنید.