تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

گان ایرلس چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه ابزارهای متنوعی برای رنگکاری سطوح به بازار عرضه شده که یکی از بهترین آن‌ها، ایرلس برقی است. ایرلس‌ها بسیار سریع‌تر از قلمو و پیستوله عمل کرده و رنگ را با کیفیت زیادی روی سطح کار پخش می‌کنند‌. اما ایرلس هم مانند هر دستگاه دیگری تجهیزات و ابزار‌های خاص خود را دارد که تفنگ اسپری رنگ یا گان ایرلس مهم‌ترین بخش ایرلس محسوب می‌شود. اما گان ایرلس چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله از سایت رادیناس به بررسی این موضوعات می‌پردازیم.

کاربرد گان ایرلس

گان ایرلس چیست؟

با توجه به این‌که در دنیای امروز هر چیزی با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت و ارتقا است، پس برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه‌ها لازم است در زندگی خود تکنولوژی را به خدمت بگیریم. یکی از این موارد، ابزارهایی مانند گان ایرلس است که برای رنگ آمیزی طراحی شده‌اند. این ابزار جایگزین خوبی برای قلمو است که در گذشته انسان‌ها برای مدت طولانی به منظور نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان‌ها و سطوح از آن استفاده می کردند.

 استفاده از ابزار قدیمی نه تنها باعث هدر رفتن زمان می‌شود، بلکه کیفیت کار نیز با استفاده از قلمو در اغلب اوقات چندان بالا نیست. به عبارتی، کیفیت و راندمان کار به تجربه نقاش وابسته می‌شد. اما گان ایرلس همه این مشکلات را حل کرده و با استفاده از آن در سریع‌ترین زمان ممکن کار نقاشی و رنگ آمیزی سطوح انجام می‌شود.

گان ایرلس چه کاربردهایی دارد؟

از گان ایرلس در موارد مختلفی استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای نقاشی اتومبیل‌ها و سازه‌های فلزی و موارد دیگر از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر این امروزه از گان ایرلس برای نقاشی کردن لوازم خانگی مانند مبلمان و همچنین دکوراسیون منزل نیز می‌توان استفاده کرد. از کاربردهای دیگر گان ایرلس می‌‌توان به نقاشی کردن وسایل چوبی، وسایل نقلیه نظیر کشتی و هواپیما و همچنین فضای داخلی و نمای ساختمان‌ها اشاره کرد.

یکی دیگر از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کاربردهای گان ایرلس این است که با استفاده از آن می‌‌توان طیف وسیعی از انواع رنگ‌ها را برای رنگ آمیزی سطوح استفاده کرد. از این رنگ‌ها می‌توان به رنگ‌های اکریلیک، رنگ‌های رزینی، رنگ‌های روغنی و لاتکس، رنگ‌های لعابی و آلکیدی و همچنین رنگ‌های الاستومری اشاره کرد.

برای آشنایی با نحوه رنگ آمیزی با ایرلس برقی مقاله مربوطه در بلاگ رادیناس را مطالعه کنید.

گان ایرلس چگونه کار می‌کند؟

به طور کلی مکانیسم عملکرد دستگاه گان ایرلس بسیار جالب است و رنگ‌ آمیزی را به صورت زیر انجام می‌دهد:

دستگاه گان ایرلس از بخش‌های مختلف زیر تشکیل می‌شود:

  • پمپ پیستونی فشار قوی
  • مجموعه تخلیه آب نازلی که به سر آن متصل می‌شود
  • شلنگ مکش

روش کار گان ایرلس به این شکل است که پیستونی‌ای که درون موتور این دستگاه تعبیه شده، حرکت می‌کند و با ایجاد خلا، رنگ به درون شلنگ مکش منتقل شده و سپس وارد سیلندر می‌شود. اگر موقعیت پیستون تغییر کند، رنگ از بخش میانی خارج شده و به گان ایرلس منتقل می‌شود. پس از آن هنگامی که رنگ از نازل متصل به گان عبور می‌کند، به شکل پودر درآمده و به صورت یکنواخت روی سطح مورد نظر پاشیده می‌شود.

انواع گان ایرلس

چرا لازم است از دستگاه رنگ پاش ایرلس استفاده کنیم؟

معمولا برای پروژه‌های بسیار بزرگ ساخت و ساز و ساختمان‌های بسیار بلند برای رنگ کاری نمی‌توان از روش‌هایی مانند استفاده از قلمو، غلطک و پیستوله برقی استفاده کرد و تا حدودی غیر قابل اجرا است. در این شرایط بهتر است که از دستگاه رنگ پاش ایرلس اتوماتیک استفاده کنید. اما ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که آیا از دستگاه‌های رنگ پاش برقی و دستگاه ایرلس می‌توان فقط برای پروژه‌‌های بزرگ ساختمانی و صنعتی استفاده کرد؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است. چون گان ایرلس در پروژه‌های کوچک نیز کاربرد دارد.

اگر شما نقاش هستید، با استفاده از ایرلس می‌توانید کار نقاشی ساختمان را در مدت زمان کوتاه‌تری تمام کرده و رضایت پیمانکار را بدست آورید. علاوه بر این استفاده از این دستگاه به شما کمک می‌کند که پروژه‌های ساختمانی زیادی را برای رنگ کاری به عهده بگیرید. این موضوع فرصت کاری بیشتر و افزایش درآمد بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

از دیگر دلایلی که لازم است از گان ایرلس استفاده کنید، این است که استفاده از آن در مقایسه با ابزار‌های قدیمی، به انرژی کمتری نیاز دارد. پس در نتیجه سلامت جسمانی شما کمتر در معرض خطر قرار می‌گیرد و میزان هزینه‌های درمان نیز کمتر می‌شود.

 

رنگ آمیزس با گان ایرلس

مزایای کار با گان ایرلس چیست؟

کار با گان ایرلس مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • سرعت پاشش رنگ با دستگاه گان ایرلس ۴ برابر بیشتر از پیستوله و ۲۸ برابر سریع تر از قلم مو است.
  • میزان هدر رفتن رنگ در حین کار با استفاده از گان ایرلس به حداقل می‌رسد.
  • با کمک گان ایرلس می توانید سقف، دیوارهای ساختمان، اتومبیل، ماشین آلات، فلز و چوب را به راحتی و بدون نیاز به نردبان و داربست رنگ آمیزی کنید.

خرید گان ایرلس

حالا که با تمام ویژگی‌های گان ایرلس و کاربرد آن در رنگ آمیزی سطوح آشنا شدید، می‌توانید به خرید آن اقدام کنید. در سایت رادیناس بهترین برند‌های این دستگاه وجود دارد که شما با توجه به نیاز خود و مقایسه قیمت‌ آن، می‌توانید محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. محصولات سایت رادیناس دارای ضمانت کیفیت بوده و اصالت کالا را برای مشتریان خود تضمین می‌کند. علاوه بر این، اگر در خرید ابزارآلات صنعتی دیگر خود مانند سنباده زن برقی یا پمپ دیافراگمی مورد نظر دچار تردید شدید، می‌توانید از تیم مشاوران ما در سایت کمک بگیرید تا در خرید دستگاه بهتر به شما کمک کنند.