تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

معرفی انواع سنباده برقی

اگر در حوزه صنعت مشغول به فعالیت باشید، بدون شک تا حدودی با یا انواع ابزارآلات صنعتی آشنایی دارید. ایرلس برقی، پمپ دیافراگمی و سنباده زن برقی برخی از پرکاربردترین ابزارهایی هستند که برای مصارف مختلفی در کارگاه ها و یا حتی خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع دستگاه سنباده زن برقی نقش مهمی در کارگاه‌های نجاری دارد و از کاربرد‌ی‌ترین ابزار آلات صنعتی محسوب می‌شود. این دستگاه انواع مختلفی دارد که در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع سنباده برقی 

سنباده زن برقی یکی از پرکاربردترین ابزارآلات صنعتی است که انواع مختلفی دارد که هرکدام در صنایع مختلف کاربرد دارند. انواع سنباده زن برقی شامل موارد زیر است:

1- سنباده مشتی 

از سنباده برقی مشتی بیشتر برای صاف کردن و صیقل دادن سطوح نرم یا از بین بردن زنگ‌های قدیمی استفاده می‌شود. این دستگاه صدای کمی دارد و با یک دست می‌توانید از آن استفاده کنید؛ زیرا اندازه آن کوچک و خوش دست است. 

پیشنهاد: برای آشنایی با نحوه کارکرد پیستوله بادی مقاله مربوط به آن که توسط تیم محتوایی رادیناس آماده شده است را مطالعه کنید.

2- سنباده تسمه‌ای 

سنباده تسمه‌ای که با نام سنباده تانکی نیز معروف است، قدرت بسیار زیادی دارد و هر گونه سطح ناصاف را صاف و یک دست می‌کند.

سنباده تسمه ای موتور این سنباده در انتهای آن قرار دارد و استفاده از آن بسیار راحت است و حتی افراد آماتور هم به سادگی می‌توانند از آن استفاده کنند. اما اگر تازه کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم از نوع کوچک این سنباده استفاده کنید؛ زیرا استفاده از سنباده کوچک راحت‌تر است.

3- سنباده لرزان 

سنباده لرزان ظاهری شبیه سنباده مشتی دارد اما در عملکرد مانند سنباده تسمه‌ای است. این سنباده حرکت‌های دوار ارتعاشی دارد و با این روش عمل سنباده زنی را انجام می‌دهد. سنباده زنی با این دستگاه با سرعت بالا و دقت بیشتری انجام می‌شود. فقط باید به این نکته اشاره کنیم که کار سنباده زنی با این دستگاه کمی دشوار است و برای تازه کار‌ها پیشنهاد نمی‌شود.

4- سنباده دیسکی 

سنباده برقی دیسکی دایره‌ای شکل بوده و قابلیت سریع چرخشی زیادی برای صاف کردن سطوح دارد. از این دستگاه بیشتر برای از بین بردن خط‌های جوش و سطوح ناهموار، ساییدن فلزات نرم و پلاستیک و همچنین براده برداری فلزهای آهنی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، دستگاه سنباده دیسکی دارای قابلیت تنظیم سرعت، سیستم لرزش گیر است و وزن کمی دارد و گرمای زیادی را تحمل می‌کند.

سنباده دیسکی

پیشنهاد: یکی از پرطرفدارترین انواع پمپ دیافراگمی، پمپ دیافراگمی آرگال است؛ که محصولی کم‌نظیر از تولیدات کشور ایتالیاست. برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید.

5- سنباده نواری 

یکی از پرکاربرد‌ترین دستگاه‌های سنباده کاری در هر کارگاه‌ها، سنباده برقی نواری است که از آن برای صاف کردن و صیقل دادن نهایی قطعه‌های چوبی، شیرآلات، جواهرات و سنگ‌های قیمتی استفاده می‌کنند. موتور این دستگاه قدرت بسیار زیادی دارد و در دو حالت افقی و عمودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

سنباده نواری

سنباده نواری در واقع به شکل یک کمربند در دستگاه قرار می‌گیرد و از آن برای آخرین مرحله صیقل کاری، پرداخت سطح و همچنین از بین بردن ناصافی گوشه‌ها و لبه‌های تولیدات استفاده می‌شود. بسته به نوع فعالیت و نیازتان می‌توانید یکی از انواع سنباده زن برقی را برای خود تهیه کنید.