تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

پمپ دیافراگمی بادی

یکی از کاربردی‌ترین تجهیزاتی که می‌تواند در حوزه‌های مختلف صنعتی، نیمه‌ صنعتی و غیر صنعتی کاربردهای متعددی داشته باشند، پمپ دیافراگمی بادی است. در واقع این دستگاه سیالات را دریافت کرده و آن را با فشاری چند برابر انتقال می‌دهد. پمپ‌های بادی را بر اساس پارامترهای مختلف تقسیم‌ بندی می‌کنند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند.

پمپ‌های دیافراگمی بادی به صورت کلی به دو دسته پمپ‌های جابجایی مثبت و دینامیک تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای زیر مجموعه گسترده‌‌تری هستند. پمپ دیافراگمی بادی نوعی از پمپ‌های جابجایی مثبت است که به دلیل داشتن ویژگی‌‌های خاص، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای پمپ دیافراگمی بادی

پمپ دیافراگمی بادی

پمپ دیافراگمی بادی 2 صفحه دیافراگم دارد و با توجه به اینکه سیالی که از آن عبور می‌کند، آتش زا یا ساده است، سیستم‌های الکتریکی یا محرک پنوماتیک بادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در رابطه با پمپ‌های دیافراگمی باید بگوییم که بر اثر کاهش فشاری که در محفظه پمپ به علت عمل رفت و برگشت حاصل از تخلیه هوای دیافراگم و پر شدن آن صورت می‌گیرد، مایع وارد پمپ شده و با افزایش فشار، سیال به بیرون از آن پمپاژ می‌شود.

یک مدل دیگری از پمپ دینامیکی بشکه کش نام دارد که همانطور از نام این مدل پمپ پیداست، برای تخلیه داخل مخازن و بشکه‌ها از آن استفاده می‌شود. این پمپ دارای مکش بالا است و با هوای فشرده کار می‌کند. از این پمپ برای مکش و انتقال سیالات قابل اشتعال مانند حلال‌ها و مایعات بسیار استفاده می‌‌کنند و داشتن قیمت مناسب و قابلیت اعتماد در کاربردهای خاص، از مهم‌ترین ویژگی این پمپ‌ دیافراگمی است.

خرید پمپ دیافراگمی بادی

امروزه شرکت‌ها و کارگاه‌های مختلفی با برند‌های گوناگون، اقدام به ساخت و عرضه پمپ دیافراگمی کرده که هر کدام کیفیت‌های متفاوتی دارند. شاید تصور کنید تنها زمانی می‌توانید پمپ دیافراگمی بادی اصل را خریداری کنید که تنها از شرکت سازنده آن خرید خود را انجام دهید. اما خرید از شرکت قوانین خاص خود را دارد و گاهی خرید‌های خرده از آن قابل سفارش نیست. اما شرکت رادیناس این مشکل را برای کاربران خود برطرف کرده و میان شما و شرکت سازنده پمپ‌های دیافراگمی به عنوان یک واسطه عمل کرده و هر تعداد از این پمپ‌ها را که بخواهید با تضمین کیفیت و اصالت کالا، در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، سایت رادیناس عرضه کننده انواع دستگاه‌های دیگر مانند پمپ دیافراگمی آرگال ایتالیا، پمپ دیافراگمی، ایرلس برقی و غیره است که امکان خریدی مطمئن و بدون دردسر را برای خریداران مهیا می‌کند‌. پس از ثبت سفارش، در سریع‌ترین زمان ممکن کالا برای شما ارسال خواهد شد.

موارد استفاده از پمپ دیافراگمی بادی

صنایع شیمیایی

پمپ‌های صنایع شیمیایی باید در مقابل خورندگی و دمای مایعات مقاومت داشته باشند. پمپ‌های دیافراگمی بادی چه در انتقال مایعات رقیق و خنثی و چه در انتقال مایعات غلیظ، خورنده، مشتعل شونده، سمی و خطرناک کاربرد زیادی دارند.

خرید پمپ دیافراگمی بادی

صنایع معدنی

پمپ‌ دیافراگمی بادی صنایع معدنی یک بخش کلیدی از تجهیزاتی است که محیط کاری را تمیز، ایمن و سازنده نگه می دارد. در واقع آب‌های گل آلود حاصل از حفاری که معمولا شامل مواد جامد نظیر سنگ ریزه، ذرات معدنی، براده فلزات و سایر عناصری است که می‌تواند در فرآیند آبگیری پمپ‌ها اختلال ایجاد کند. پم‌های دیافراگمی بادی صنایع معدنی بطور اختصاصی برای انتقال این اسلاری‌های ساینده و مخلوط پساب طراحی و ساخته شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: اگر هنوز با طرز کار پمپ های دیافراگمی به طور کامل آشنایی ندارید، پیشنهاد میکنیم مقاله روش کار پمپ دیافراگمی را مطالعه کنید تا با این محصول پرکاربرد بهتر آشنا شوید.

آب و فاضلاب

پمپ‌های دیافراگمی بادی در انتقال آب و فاضلاب نیز نقش دارند. از کاربرد‌های این پمپ در آب و فاضلاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخلیه آب‌های آلوده
  • سیستم‌های تصفیه فاضلاب
  • سیستم‌های تحت فشار
  • حذف ذرات جامد در فیلتر‌های پرس
  • تصفیه آب شرب
  • تامین آب تصفیه شده
  • انتقال پساب و آب‌های سطحی
  • آبیاری
  • انتقال آب و فاضلاب از مخازن

کاشی و سرامیک

با توجه به این که پمپ‌های دیافراگمی بادی در برابر خورندگی مقاومت بسیار خوبی دارند، بنابراین در برخی از عملیات‌های فرآیند تولید کاشی و سرامیک شامل آبکاری الکتریکی، اتمیزه کردن، رنگ آمیزی، صیقل کاری و غیره کاربرد دارند.

صنایع رنگ

پمپ‌های دیافراگمی با داشتن بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و دیافراگم از جنس PTFE یا Santoprene برای انتقال مواد و حلال‌ها در واحد‌ها و کارخانجات تولید رنگ و پوشش مناسب هستند. در واقع این پمپ‌ها در انتقال رزین، روغن، پارافین و انواع حلال‌ها مانند الکل، اتانول، تینر، بنزین و غیره کاربرد دارند.

نفت و گاز

استفاده از پمپ‌های دیافراگمی بادی در صنعت نفت و گاز علاوه بر افزایش بهره وری و صرفه جویی در زمان، تا حدود زیادی هزینه‌های عملیاتی را نیز کاهش خواهد داد. از کاربرد‌های این پمپ‌ها می‌توان به انتقال مواد نفتی، تامین سوخت گازوئیل، سیرکوله ضد یخ و غیره اشاره کرد. به طور کلی سرعت بالا و قابلیت اطمینان کار پمپ‌های دیافراگمی باعث سودآوری در این صنایع می‌شود. 

صنایع روانکاری

پمپ‌های دیافراگمی بادی راه حل مناسبی برای انتقال و توزیع روغن‌های روان کننده ماشین آلات است و بخش مهمی از یک سیستم روانکاری خودکار محسوب می‌شوند. از مزایای پمپ‌های دیافراگمی بادی در انتقال روغن می‌توان به داشتن قیمت مناسب، تطبیق پذیری عالی، پمپاژ مایعات غلیظ، تعمیر و نگهداری آسان و غیره را نام برد.

صنایع دارویی

عملکرد پمپ‌های دیافراگمی در صنایع دارویی ایده آل بوده و این پمپ‌ها دارای استانداردهای بهداشتی مانند (3A, EHEDG و FDA و غیره) هستند. از مزایای پمپ‌های دیافراگمی بادی در صنایع دارویی می‌توان به کنترل عالی، نگهداری آسان و انتقال ملایم محصول برای جلوگیری از تغییر فیزیکی و شیمیایی ساختار آن اشاره کرد.

پیشنهاد: یکی از پرفروش ترین پمپ‌های دیافراگمی، پمپ دیافراگمی river wave محصول کشور چین است؛ برای دیدن محصولات این نوع پمپ دیافراگمی از صفحه آن دیدن کنید و یا از طریق شماره تماس ۰۹۳۵۸۱۸۱۵۷۹ با کارشناس فروش ما در ارتباط باشید.

انواع پمپ دیافراگمی بادی

صنایع الکترونیک

به طور کلی تولید برد و قطعات الکترونیکی یک صنعت بسیار بزرگ و سودآور محسوب می‌شود. به همین دلیل انتخاب صحیح تجهیزات در این صنعت علاوه بر حفظ ایمنی، روی کیفیت محصول و حجم فروش تاثیر خواهد گذاشت. پس استفاده از پمپ‌های AODD با بدنه و دیافراگم از جنس PTFE در صنایع الکترونیک بسیار توصیه می‌شود.

صنایع فولاد

پمپ‌هایی که در صنایع فولاد و استیل مورد استفاده قرار می‌گیرند باید حداکثر مقاومت در برابر خورندگی مواد شیمیایی و ذرات فلز را داشته باشند. در این زمینه، پمپ دیافراگمی بادی بهترین گزینه خواهد بود. در واقع متریال این پمپ‌ها می‌تواند متناسب با نوع مواد و میزان دما ، خورندگی و سایندگی سیال انتخاب شود.