تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

پمپ پشت تراکتوری چیست؟

امروزه دامنه پمپ‌های آبرسانی با توجه به نوع و کاربرد آن‌ها آن‌چنان گسترده شده‌ که افراد برای خرید آن‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند. در واقع کشاورزان از روش‌های مختلفی برای آبیاری از جمله استفاده از پمپ شناور چاه عمیق و نیمه عمیق، پمپ گریز از مرکز و یا پمپ فشار قوی برای تامین آب مورد نیاز زمین استفاده می‌کنند.

این روش‌ها امکان آبیاری آسان‌تر را برای کشاورزان فراهم کرده است. اما روش ساده‌تر و کاربردی‌تری که در ادامه قصد توضیح آن را داریم، پمپ پشت تراکتوری است که در مواقعی که امکان انتقال برق به زمینی مهیا نباشد، از این پمپ برای آبیاری زمین استفاده می‌کند. اما روش کار پمپ پشت تراکتوری چگونه است و چگونه می‌توان آن را خریداری کرد؟ در این مطلب از رادیناس همراه ما باشید تا به طور کامل به آن بپردازیم.

خرید پمپ تراکتوری

پمپ پشت تراکتوری چیست؟

پمپ پشت تراکتوری همانطور که از نامش مشخص است، در بخش کشاورزی برای انتقال آب کاربرد داشته و با گاردان پشت تراکتور کوپله شده و سپس راه اندازی می‌شود. پمپ پشت تراکتوری کار آبیاری را برای کشاورزان آسان‌تر کرده و به جای اینکه به یک موتور وصل شود، از طریق شفت یا محور به یک تراکتور وصل می‌شود. پس از آن فرد می‌تواند با روشن کردن تراکتور آب را از برکه یا چاهی که دارد، برای آبیاری پمپاژ ‌کند. با این حال اگر این پمپ برای شروع به کار کردن، به دورهای بیشتری نیاز داشته باشد، گیربکسی را به تراکتور نصب کرده و سپس پمپ به گیربکس متصل می‌شود. در هر دو حالت نیز با روشن کردن تراکتور، پمپاژ سیال توسط پمپ آب پشت تراکتوری شروع خواهد شد.

خرید پمپ پشت تراکتوری 

امروزه شرکت‌ها و کارگاه‌های زیادی در سطح کشور پمپ‌های پشت تراکتوری را با قیمت‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌کنند. اما اگر خواهان خرید پمپ پشت تراکتوری اصل و با قیمت مناسب هستید، به سایت رادیناس مراجعه کنید. سایت ما مجموعه‌ای کامل از انواع پمپ‌ها از جمله پمپ دیافراگمی ریور ویو، پمپ آرگال ایتالیا و انواع ابزار دیگر همچون ایرلس برقی و سنباده زن برقی است که تجربه‌ یک خرید بدون دردسر و آسان را برای شما امکان پذیر می‌کند. سایت ما به شما این تضمین را می‌دهد که کالا از اصالت کافی برخوردار بوده و میان شما و تولید کننده به عنوان یک واسطه عمل خواهد کرد. 

کاربردهای پمپ تراکتوری

انواع پمپ پشت تراکتوری

اشاره ‌کردیم که این پمپ‌ها برای نصب شدن پشت تراکتور طراحی شده‌اند. حال با توجه به اینکه پمپ از چه نوعی باشد، انواع مختلفی از پمپ‌های پشت تراکتوری در بازار به فروش می‌رسد که در ادامه به معرفی همه این مدل‌ها می‌پردازیم. این بدیهی است که به فراخور نوع پمپ، قیمت پمپ پشت تراکتوری نیز متغیر باشد. هرچند که نوع حلزونی از این پمپ‌ها شناخته شده‌تر وکاربردی‌تر از سایر پمپ‌های پشت تراکتوری است، اما مدل‌های دیگر را نیز معرفی می‌کنیم.

پمپ لجن کش پشت تراکتوری

گاهی اوقات می‌توان از پمپ پشت تراکتوری برای انتقال لجن یا آب و لجن استفاده کرد. در این صورت پمپ مورد استفاده باید از نوع لجن کش با پروانه باز باشد. اما برای تعیین میزان دور و قدرت الکتروپمپ، باید به ارتفاع مد نظر و میزان لجن مورد پمپاژ توجه کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی کامل با انواع پمپ صنعتی، مقاله‌ای در بلاگ رادیناس آماده کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

پمپ حلزونی پشت تراکتوری

به طور کلی مدل حلزونی از پمپ آب پشت تراکتوری رایج‌ترین نوع این پمپ‌ها محسوب می‌شود. چون پمپی که در این مدل مورد استفاده قرار می‌گیرد، هم هد و هم دبی بالایی را می‌تواند پوشش دهد. به همین دلیل، این مدل بیشترین کاربرد را در صنعت کشاورزی دارد. از موارد استفاده از این مدل می‌توان به انتقال آب از رودخانه‌های فصلی، آبیاری‌های قطره‌ای و آبیاری تحت فشار اشاره کرد.

پمپ طبقاتی پشت تراکتوری

یکی از پرکاربردترین پمپ‌های پشت تراکتوری، پمپ طبقاتی است که می‌تواند به صورت یک یا چند طبقه عرضه شود. اگر این نوع پمپ دارای یک طبقه باشد، مانند پمپ‌های حلزونی پشت تراکتوری، پمپ گریز از مرکز نامیده می‌شود. اما اگر به صورت چند طبقه باشد، با نام پمپ فشار قوی شناخته می‌شود.

هر چند به صورت کلی پمپ‌های پشت تراکتوری برای آبیاری‌های فشار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما اگر فشار مورد نظر برای انتقال آب بسیار زیاد باشد، معمولا از پمپ نوع فشار قوی و در صورت کمتر بودن مسافت، از نوع گریز از مرکز شعاعی استفاده می‌کنند. علاوه بر این در مواردی که به دبی بیشتر نیاز باشد، از پمپ‌های گریز از مرکز پشت تراکتوری با پروانه جریان محوری استفاده می‌کنند.

مزایای پمپ پشت تراکتور

پیشنهاد: یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین محصولات گروه صنعتی رادیناس، پمپ دیافراگمی ماست؛ برای کسب اطلاعات و یا سفارش و خرید میتوانید به صفحه  این محصول مراجعه کنید و یا از طریق شماره تماس ۰۹۳۵۸۱۸۱۵۷۹ با ما در ارتباط باشید.

مزایا پمپ آب پشت تراکتوری چیست؟

شاید این پمپ‌ها تا حدود زیادی ساده به نظر برسند، اما با عملکرد خاصی که دارند، دارای مزایا و ویژگی‌های مثبت زیادی هستند. برای آشنایی بیشتر با مزایای پمپ پشت تراکتوری در ادامه به ذکر مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم‌:

  • امکان تامین فشار بالا
  • عدم نیاز به موتور
  • داشتن قدرت زیاد
  • امکان نگه داری ساده به خاطر نداشتن الکتروموتور
  • دارای اندازه کوچک برای نصب ساده روی تراکتور
  • بدون نیاز به انرژی الکتریکی (بنابراین برای زمین‌های کشاورزی که برق ندارند، کاملا مناسب است.)
  • مناسب بودن قیمت پمپ آب پشت تراکتوری
  • داشتن ساختار محکم و غیره.