تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

سندبلاست چیست؟

یکی از روش‌های ماشین کاری سایشی، سندبلاست است که با نام ساب پاشی نیز شناخته می‌شود‌. این کار را اغلب برای تمیزکاری و آماده سازی سطوح انجام می‌دهند و از سندبلاست برای تمیزکاری سطوحی مانند سنگ، فلز، بتن، چوب و پارچه استفاده می‌کنند‌. در فرآیند ساب پاشی، ذرات بسیار ریز ساینده از قبیل شن و ماسه با فشار بر روی سطح پاشیده شده و گرد و غبار، رنگ، آلودگی و غیره از سطوح پاک می‌شود.

اما سندبلاست چیست و چه کاربردی دارد؟ و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد؟ در این مقاله به بررسی کامل این موضوعات می‌پردازیم تا شما با این ابزار به خوبی آشنا شوید و سپس به رادیناس مراجعه کرده و دستگاه خود را از آن تهیه کنید. مجموعه رادیناس مجموعه کاملی از انواع دستگاه با کیفیت از جمله سندبلاست، پمپ دیافراگمی ریو ویو، ایرلس برقی و غیره است که امکان خریدی راحت را برای شما به وجود آورده است.

مزایای سندبلاست

سندبلاست چیست؟

اغلب به فرآیند ساب پاشی، سندبلاست می‌گویند که یکی از روش‌های عالی برای تمیزکاری، پرداخت و تغییر شکل سطوح سخت محسوب می‌شود. به دستگاهی که برای انجام این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد سندبلاستر می‌گویند. سندبلاست، توسط یک فرد نظامی به نام «بنجامین چو تیلگمن» در سال ۱۸۷۰ میلادی اختراع شد.

او این پدیده را پس از برخورد ذرات شن به پنجره اتاقش ابداع کرد. به عبارتی، بعد از وقوع طوفان شن او متوجه می‌شود که شن باعث برجا ماندن خط و خش‌هایی روی شیشه پنجره اتاق شده و آن را کد کرده است. در نتیجه این اتفاق، او مدت‌ها به دنبال اختراع وسیله ایی بود که بتواند ذرات را با سرعت زیاد پرتاب کند و سطح مواد را صیقل دهد. در آخر نیز پس از تلاش فراوان، اولین دستگاه سندبلاست را اختراع کرد.

موارد استفاده از سندبلاست

سندبلاست در کارهای زیادی کاردبرد دارد که عبارتند از:

  1. از سندبلاست برای آماده کردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبکاری‌های صنعتی، تزئینی یا رنگ استفاده می‌کنند.
  2.  علاوه بر این، از دستگاه سندبلاست برای انجام کارهایی مانند زنگ‌ زدایی، ماسه‌ زدایی و رنگ برداری سطوح داخلی و خارجی قطعات یا صیقل دادن آن‌ها استفاده می‌کنند.
  3. گاهی اوقات ممکن است برای پاکیزه نگه داشتن انواع قالب‌های صنعتی، زبر کردن قطعات، عملیات لعاب‌ کاری و تفلون کاری برای کیفیت بخشیدن و استفاده طولانی مدت از آن‌ها، این دستگاه را مورد استفاده قرار دهند.
  4.   یکی دیگر از کاربرد‌های سندبلاست، حکاکی انواع نوشته و نقش‌های مختلف و برجسته‌ کاری آن‌ها بر روی سطوح شیشه‌ای، چوبی، ام‌دی‌اف، کاشی، سرامیک است که از آن‌ها برای انجام امور تجاری، تبلیغاتی و تزئینات دکور استفاده می‌کنند.

پیشنهاد: برای آشنایی با انواع سنباده زن برقی مقاله مربوط به آن در بلاگ رادیناس را مطالعه کنید.

مزیت های استفاده از سندبلاست

استفاده از دستگاه سندبلاست می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته باشد. موارد زیر مهم‌ترین این مزیت‌ها را نشان می‌دهند:

  • همانطور که از این روش برای پرداخت ورق قبل از برش استفاده می‌شود، در حین برش شاهد دقت و سرعت بیشتری خواهید بود.
  • رفع کردن آلودگی‌ها از گوشه‌ها و زاویه‌های سطوح با روش سندبلاست امکان پذیر است.
  • افزایش طول عمر فلزات با زنگ زدایی سطوح
  • در صورتی که به دنبال یک سطح تمیز و یکدست هستید، بدون شک سندبلاست گزینه مناسبی برای ایجاد چنین سطحی است.
  • افزایش راندمان رنگ آمیزی از طریق اجرای دقیق
  • از سندبلاست برای تزئین شیشه و همچنین سطوح پلاستیکی هم استفاده می‌کنند.
  • استفاده از دستگاه سندبلاست روشی مقرون به صرفه و اقتصادی محسوب می‌شود.
  • برای رنگ زدایی و زنگ زدایی سطوح فلزات می‌توان از این دستگاه استفاده کرد و طول عمر فلزات را نیز افزایش داد.

خرید سندبلاست

سندبلاست چه معایبی دارد؟

مانند هر دستگاه دیگری، استفاده از سندبلاست نیز گاهی معایب خاص خود را دارد که موارد زیر می‌تواند جزئی از آن‌ها باشد.

  • ایجاد بیماری‌های تنفسی در کارکنان در صورت استفاده از ماسه (به خصوص نوع سیلیس)
  • نیاز به تهویه مناسب به دلیل گرد و خاک زیاد در هنگام اجرای کار و استفاده از سندبلاست
  • ایجاد آسیب‌های جزئی فیزیکی به دلیل استفاده از ساینده‌های سخت و برخورد آن‌ها با پوست

نکات مهم هنگام استفاده از سندبلاست

هنگام استفاده از دستگاه سندبلاست لازم است به نکات زیر توجه کنید‌:

  • دقت در انتخاب مواد ساینده
  • محیط اجرای عملیات
  • توجه به میزان فشار هوا
  • رعایت فاصله مناسب دستگاه با سطح کار
  • رعایت نکات ایمنی
  • استفاده از بازرسان با تجربه برای اجرای همه خدمات

قیمت سندبلاست

اگر بخواهیم قیمت سندبلاست را مشخص کنیم، باید به موارد مختلفی توجه داشته باشیم. عوامل مختلفی می‌تواند روی قیمت این محصول تاثیر گذار باشد. اگر می‌خواهید هزینه اضافی را صرف خرید این محصول نکرده و خرید راحت‌تری را تجربه کنید، بهتر است از سایت رادیناس خرید کنید.

سایت ما شامل انواع ابزار و دستگاه‌های برقی از پمپ دیافراگمی آرگال ایتالیا گرفته تا پمپ دیافراگمی ریو ویو، انواع ایرلس برقی و انواع سنباده زن برقی است که میان فروشنده و خریدار به عنوان یک واسطه عمل کرده و بهترین دستگاه‌ها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. سایت به شما این تضمین را می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن دستگاه را ارسال کرده و کیفیت آن را تضمین می‌کند.

قیمت سندبلاست

انواع دستگاه سندبلاست

سندبلاست‌ها بر اساس نوع کاربرد و حجی تمیزکاری، سیستم تجهیزات ساب‌پاشی به سه دسته قابل حمل، کابین سندبلاست و اتاق سندبلاست تقسیم می‌شوند. در ادامه به بررسی این سیستم‌ها می‌پردازیم.

سندبلاست قابل حمل

سندبلاست قابل حمل از تجهیزات پرکاربرد برای اجرای تمیز کاری پاششی روی سطوح کوچک تا بزرگ است که با نام پرتابل نیز شناخته می‌شود. اجزای سندبلاست پرتابل شامل کمپرسور هوا، دیزل ژنراتور، دیگ، شیلنگ و نازل است.

کابین سندبلاست

کابین سندبلاست یک سیستم حلقه بسته است که به اپراتور اجاره می‌دهد تا علاوه بر تمیزکاری سطح، مواد ساینده را پس از استفاده، دوباره بازیابی کند. از این دستگاه اغلب برای تمیزکاری قطعات مکانیکی در ابعاد کوچک تا متوسط استفاده می‌کنند. کابین سندبلاست از چهار قسمت مخزن کابین، سیستم سندبلاست، سیستم بازیابی ساینده و محل جمع‌آوری گرد و خاک تشکیل شده است.