تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

سنباده زن بادی چیست؟ معرفی ۵ مدل از بهترین سنباده زن‌های بادی

یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت رنگ کاری، سنباده است که از آن برای صاف کردن سطوح استفاده می‌شود. در واقع برای این‌که سطح مورد نظر بهتر رنگ آمیزی شود، کارفرماها و پیمانکاران مجبور هستند قبل از انجام هر اقدامی سطح مورد نظر را با سنباده صاف و صیقلی کنند تا هر نوع ناهمواری را در سطح چوب از بین ببرند. سنباده‌ها به طور کلی در سه نوع برقی، شارژی و بادی تولید می‌شوند که سنباده‌ زن برقی و بادی بیشترین استفاده را در صنعت دارند. ما در این مقاله از سایت رادیناس قصد داریم به بررسی سنباده بادی بپردازیم و ۵ تا از بهترین مدل‌های سنباده زن‌های بادی را به شما معرفی کنیم.

سمباده بادی چیست؟

سمباده بادی یا سنباده لرزان بادی از ابزار‌های پنوماتیک محسوب می‌شود که از آن برای پاک کردن سطوح، از بین بردن رنگ‌های قدیمی، صاف کردن ناهمواری‌ها و غیره استفاده می‌شود. این دستگاه در مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته شده و هر کدام برای امور خاصی مناسب هستند. در این سنباده از هوای فشرده برای تغذیه دیسک‌های سنباده زن استفاده می‌شود. شما می‌توانید با فشردن ماشه یا فشردن یک دکمه روی دستگاه سنباده زن، فشار هوا را کنترل کنید.

از سنباده زن بادی یا پنوماتیک اغلب برای از بین بردن رنگ‌های قدیمی از فلزات، جدا کردن بخش‌های زنگ‌ زده و صاف‌ کردن اتصالات جوشکاری‌ شده در سطح کار استفاده می‌کنند. علاوه بر این، گاهی اوقات از ابزارهای سنباده‌ زن برای کارهای ظریف‌تری همچون فینیشینگ و تراز کردن میزهای چوبی استفاده می‌شود. از مزیت این ابزارها صرفه‌ جویی در زمان صرف‌ شده برای پروژه است؛ همچنین با استفاده از این دستگاه می‌توانید تلاش و انرژی لازم برای انجام پروژه‌های مختلف را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهید.

از مزایای دیگر سنباده زن بادی در مقایسه با سایر ابزارهای برقی این است که در این ابزارها انرژی کمتری به هدر می‌رود و نیازی به شارژ مجدد ندارند. در سنباده زن‌ شارژی از باتری استفاده می‌شود و این ابزارها تنها زمانی‌ قابل استفاده هستند که باطری آن‌ها شارژ داشته باشد و با خالی شدن باتری، شارژ مجدد آن چند ساعت طول می‌کشد. در سنباده‌های برقی که باید به پریز برق وصل شوند نیز هزینه مصرف برق افزایش پیدا می‌کند. اما در سنباده زن بادی کمپرسور فقط زمانی به برق متصل می‌شود که مخزن هوا تحت فشار قرار گیرد.

سنباده بادی

انواع سنباده بادی

امروزه برند‌های مختلفی انواع مختلفی از سنباده زن‌های بادی را طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در واقع هر کدام از برندهایی که در زمینه تولید ابزارهای سنباده‌ زن مشغول به کار هستند، تلاش می‌کنند انواع سنباده‌ها را متناسب با نیاز بازار طراحی و عرضه کنند. فقط باید به این نکته نیز اشاره کنیم که هر یک از سنباده زن‌ها نقش و عملکرد خاص خود را دارند و برای کارهای مهمی از آن‌ها استفاده می‌شود.

 1- سنباده زن تسمه‌ای بادی

یکی از پر مصرف‌ترین سنباده زن‌های موجود در بازار، سنباده زن تسمه‌‌ای است که اغلب برای پاک کردن پوشش‌‌های پایه رنگ از قطعات فلزی و زدودن زنگ ‌زدگی قطعات پف از روی سطح کار استفاده می‌شود. شما می‌توانيد با استفاده از کلیدی که روی دستگاه قرار دارد، فشار هوای موجود در این نوع محصول را کنترل کنید.

سنباده زن تسمه‌ای بادی

خرید انواع پمپ دیافراگمی در رادیناس

2- سنباده‌ زن مداری بادی

سنباده زن مداری امروزه رواج زیادی در صنایع مختلف دارد. این نوع سنباده زن نسبت به سنباده‌ زن تسمه‌‌ای بادی وزن کمتری داشته و در نتیجه به راحتی می‌توانید آن را جابجا کنید. صنعت کاران از این سنباده بیشتر برای سنباده ‌زنی لبه‌‌‌ها و صاف ‌کردن سطوح کم ‌ضخامت و ظریف استفاده می‌کنند. برای تنظیم سطح فشار هوا روی دستگاه سنباده زن می‌توانيد از اپراتور استفاده کنید.

3- سنباده نواری بادی

سنباده نواری شکل خاصی از سنباده است که ابتدا و انتهای آن به یکدیگر متصل است. شکل ظاهری این سنباده شبیه نوار نقاله است و برای صیقل کاری فضاهای باریک و تنگ می‌توان از آن استفاده کرد. گذشته از آن، سنباده زنی نقطه‌ای از کاربردهای دیگر این سنباده محسوب می‌شود.

سنباده نواری بادی

4- سنباده بادی مشتی

سنباده مشتی یکی از پرفروش‌ترین و کاربردی‌ترین سنباده‌های بادی است که ظاهر گردی داشته و به دلیل نحوه قرارگیری در دست، به عنوان سنباده مشتی شناخته می‌شود. قطر این سنباده ۵ الی ۶ اینچ است و در دو نوع پشت چسبی و پشت کرکی تولید می‌شود. معمولا سنباده بادی پشت کرکی قیمت بیشتری دارد؛ زیرا کارایی آن بهتر است. سنباده‌های مشتی و گرد روی تمام سطوح قابل استفاده هستند و سرعت چرخش پد آن‌ها به ۱۰ الی ۱۲ هزار دور در دقیقه می‌رسد.

خوب است بدانید که برخی از سنباده بادی‌های مشتی مکانیزم وکیوم دارند. یعنی روی پد خود دارای روزنه‌ای هستند که در هنگام کار، گرد و غبار حاصله را با نیروی مکش پاکسازی می‌کنند.

سنباده بادی مشتی

5- سنباده چهارگوش بادی

از تفاوت‌های اصلی سنباده بادی چهارگوش با سایر مدل‌ها، نوع پد آن است. معمولا این دستگاه در سنباده زنی گوشه‌ها کاربرد دارد برای لبه زنی و گوشه زنی مناسب است. این ابزار با سنباده دستی شباهت زیادی دارد اما به جای حرکت دورانی، فقط از حرکت لرزشی برخوردار است. معمولا از این سمباده‌ها به منظور پرداخت نهایی سطوح فلزی و چوبی استفاده می‌کنند و به آن‌ها سنباده زن تخت نیز گفته می‌شود.

سنباده چهارگوش بادی

سنباده برقی

همانطور که گفته شد، یکی از مراحل اصلی تولید و ساخت ابزار و سازه‌های چوبی، مرحله پرداخت و سنباده زنی قطعه است. در واقع، در مرحله سنباده زدن قسمت‌های منفی یا بیرون زده چوب صاف شده و سطح برای مرحله پوشش یا رنگ آمیزی آماده می‌شود.

سنباده برقی

برای صاف کردن سطح می‌توان از سنباده برقی استفاده کرد که یک وسیله الکتریکی است و برای پرداخت و صاف کردن انواع سازه‌های چوبی مانند کابینت، در و پنجره، میز و صندلی چوبی و موارد دیگر از آن استفاده می‌شود. پس شما با استفاده از دستگاه سنباده برقی می‌توانید یک ابزار چوبی قدیمی را احیا کنید یا یک سطح خشن و کرکی را به یک سطح صاف و آماده برای رنگ تبدیل کنید. سنباده برقی نیز مانند سنباده زن بادی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  •  مدل تسمه‌ای
  • مدل گرد لرزان
  • مدل مشتی