تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

پرکاربردترین ابزارهای مورد نیاز صنعتی + توضیح در مورد آنها

با پیشرفت علم و صنعت، روز به روز ابزارها و دستگاه‌های بیشتری تولید و به بازار عرضه می‌شود‌ که هر کدام در بخش خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابزارهای صنعتی در انواع مدل دستی، برقی و غیره تولید می‌شوند که در افزایش کیفیت و سرعت انجام کار نقش مهمی دارند. برای مثال ایرلس برقی در رنگ آمیزی کاربرد زیادی داشته و سرعت رنگ آمیزی سطوح را تا چندین برابر افزایش می‌دهد. ما در این مقاله از سایت رادیناس قصد داریم کاربردی‌ترین ابزارها را به شما معرفی کنیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید و در صورت نیاز به خرید آن‌ها اقدام کنید.

 

طبقه بندی ابزارآلات صنعتی

بدون شک ابزارآلات صنعتی نقش مهمی در زندگی ما دارند و در انجام کارها به ما کمک می‌کنند. به طور کلی، این تجهیزات به ابزار‌های دستی، بادی و برقی تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

ابزار‌های دستی

بسیاری از صنعتگران از ابزارهای دستی استفاده می‌کنند. این نوع ابزارها در موارد مختلفی همچون خرد کردن، اره کردن، سوهان زدن و آهنگری مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ابزارهای دستی می‌توان به چکش‌ها، پیچ گوشتی، متر، گیره و انبردست اشاره کرد.

ابزار‌های بادی

در این نوع ابزارها از هوای فشرده شده به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، گاهی از کپسول‌های کربن دی اکسید نیز در ابزارهای بادی استفاده می‌‌شود. ابزارهایی مانند دریل، سنباده بادی، پیستوله بادی، آچار ضربه‌ای بادی و قیچی بادی در این گروه از ابزارها قرار می‌گیرند.

انواع ابزارهای برقی

منبع تامین کننده انرژی ابزارهای برقی، موتورهای الکتریکی هستند. به طور کلی ابزار‌های برقی به دو نوع قابل حمل و غیر قابل حمل تقسیم می‌شوند:

  • ابزار قابل حمل

قابل حمل بودن برای این نوع از ابزارها اهمیت زیادی دارد. ابزاری مانند اره منبت کاری، اره مویی، میخکوب تفنگی و اره گرد در این گروه قرار می‌گیرند.

  • ابزار غیر قابل حمل

ابزارهای غیر قابل حمل به ابزارهای الکتریکی یا ثابت معروف هستند. اره و سنباده برقی، مته و آچار ضربه‌ای برقی جزو این دسته بندی هستند.

انواع ابزارهای کاربردی صنعتی

با گذشت زمان، احتیاج مردم به ساخت ابزارهای صنعتی افزایش پیدا کرد. به همین علت است که امروزه شاهد ساخت انواع ابزارهای دستی و برقی هستیم. در ادامه کاربردی‌ترین ابزارها را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

1. ابزارهای دستی

ابزارهای دستی با نیروی دست انسان کار می‌کنند و از پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده در صنعت محسوب می‌شوند. از مهم‌ترین ابزار‌های کاربردی صنعتی دستی می‌توان به انواع آچار، انبردست، چکش و پیچ گوشتی اشاره کرد. وظایف هر کدام از این ابزارها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

ابزارهای دستی

1. پیچ گوشتی

پیچ گوشتی‌ها شکل‌های مختلف با تیغه‌های متفاوت دارند که از آن‌ها برای پیچ کردن قطعات مختلف استفاده می‌شود.

2. آچار

از دیگر ابزار‌های کاربردی صنعتی دستی می‌توان به آچار اشاره کرد. این محصول اندازه‌های متفاوتی دارد و افراد برای شل کردن یا بستن پیچ‌ها از آن استفاده می‌کنند.

3. انبردست

از انبردست اغلب برای محکم کردن پیچ و مهره و همچنین خم یا برش دادن سیم‌ها و کابل‌ها استفاده می‌شود.

4. چکش

معمولا از چکش برای ضربه به میخ‌ها، فرم دهی فلزات و برداشتن میخ‌هایی که محکم هستند، استفاده می‌شود. علاوه بر این، علامت گذاری کردن نقاط مختلف مته نیز با استفاده از چکش انجام می‌شود.

برای خرید سنباده زن برقی با مشوارن ما همراه باشید.

2. ابزار برقی

تعداد ابزارهای برقی کم نیستند و امروزه در مشاغل زیادی از این ابزار‌ها استفاده می‌شود که در ادامه به دو مورد از معروف‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1. دریل

معروف‌ترین ابزار برقی که در خانه‌ هم کاربرد زیادی دارد، دریل است که کاربرد فراوانی داشته و انواع مختلفی هم دارد. کاربرد اصلی دریل‌ها سوراخکاری است که مته روی آن نصب شده و سوراخکاری به وسیله آن انجام می‌شود. روی دریل‌ها می‌توان ابزارهای مختلفی همچون فرچه یا سری پیچ گوشتی را هم نصب کرد. از انواع دریل‌ها می‌توان به پیچ گوشتی شارژی، دریل بتن کن، دریل چکشی و غیره اشاره کرد.

ابزار برقی

2. سنگ فرز

از سنگ فرز‌ها به همراه صفحه ساب و برش در موارد مختلفی استفاده می‌شود. در واقع صفحات روی آن‌ها نصب شده و در مدل‌های رومیزی، دستی در سایزهای بزرگ و مینی فرز استفاده می‌شوند. برش انواع فلزات، سنگ و ساییدن آهن به وسیله این دستگاه و صفحات مخصوص به آن امکان پذیر است.

3. ابزارهای بادی

ابزارهای بادی از کاربرد‌ترین ابزارهای موجود در بازار هستند و قدرت زیادی دارند. در واقع این ابزارها با استفاده از یک موتور بادی، هوای فشرده را به کار تبدیل می‌کنند و انواع مختلفی دارند. در ادامه به چند تا از این ابزارها اشاره می‌کنیم.

۱. پیستوله رنگ پاش بادی

از دستگاه‌های رنگ پاش بادی در موارد مختلفی مانند صافکاری و نقاشی اتومبیل استفاده می‌شود. برای استفاده از رنگ پاش پنوماتیک کافیست کمپرسور هوا را به رنگ پاش متصل کرده و از آن برای رنگ پاشی سطوح بزرگ استفاده کرد. کیفیت رنگ آمیزی با استفاده از پیستوله بسیار زیاد است.

۲. قیچی و اره بادی

یکی دیگر از ابزار بادی پرمصرف می‌توان به قیچی و اره بادی اشاره کرد. این ابزار از سرعت برش بسیار خوبی برخوردار بوده و در برش مواد مختلف از جمله ورق فلز، آلومینیوم، پلاستیک و غیره از آن استفاده می‌شود.

ابزارهای بادی

3. دریل بادی با سه نظام مختلف

دریل‌های بادی به یک موتور قدرتمند مجهز هستند که سرعت آن را بسیار بالا می‌برد. با توجه به این‌که می‌توان سرعت دریل را تنظیم کرد، از این ابزار بادی می‌توانیم روی سطوح مختلفی استفاده کنیم.

۴. پیچ گوشتی بادی

این ابزار موتور قدرتمندی دارد و با استفاده از نیروی گشتاور می‌تواند پیچ‌ها را با سرعت زیادی باز یا ببندد. از این ابزار بیشتر در خطوط تولید و کارگاه‌ها استفاده می‌شود.