تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

نحوه تمیز کردن و شستشوی ایرلس برقی

امروزه برای رنگ آمیزی سطوح مختلف از دستگاه‌های ایرلس استفاده می‌شود که سرعت رنگ آمیزی را چندین برابر می‌کنند. استفاده از ایرلس به قدری تمیزی کار را افزایش می‌دهد که افراد زیادی از آن‌ برای رنگ آمیزی موارد مختلفی استفاده می‌کنند.

این رنگ پاش انواع مختلف برقی، بنزینی، پنوماتیکی و بادی دارد و در صنایع گوناگونی از آن استفاده می‌شود. یکی از بهترین ایرلس‌ها، ایرلس برقی است که با قدرت پاشش خود می‌تواند در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد. اما قبل از کار با ایرلس لازم است با نحوه عملکرد این دستگاه و نحوه شستشوی آن آشنا شوید تا دستگاه دچار مشکل نشود. ما در این مقاله از سایت رادیناس اطلاعاتی را در رابطه با این موضوع به شما ارائه می‌دهیم. پس تا اخر با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد دستگاه ایرلس چگونه است؟

به طور کلی اگر برای تبدیل رنگ به ذرات بسیار ریز از هوا استفاده نشود، به این روش ایرلس یا بدون هوا گفته می‌شود. روش کار ایرلس نیز به این صورت است که رنگ با فشار زیادی به وسیله یک پمپ فشار قوی به یک نازل خیلی ریز وارد شده و در این زمان به ذرات ریز تبدیل می‌شود. به همین خاطر با خروج رنگ از نازل با فشار بالا به حالت پودر درآمده و روی سطح کار پخش می‌شود. در این حالت است که رنگ به مخلوط شدن با هوا نیازی نداشته و به تنهایی از نوک نازل بیرون می‌آید.

طراحی نازل‌هایی که در ایرلس‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود، به گونه‌ای انجام شده که رنگ را به صورت مساوی و مطابق یک الگوی اسپری فن مانند و خاص روی سطح بخش کند. پس شما با استفاده از آن می‌توانید مایعات مختلفی همچون: رنگ‌های غلیظ مانند رنگ لاتکس را نیز اسپری کنید.

 

شستشوی ایرلس برقی

هنوز در خرید سنباده زن برقی شک دارد؟ با ما همرا باشد

مراحل تمیز کردن و شستشوی ایرلس برقی

پس از انجام کار با ایرلس لازم است حتما آن را شستشو دهید. برای تمیز کردن ایرلس برقی مطابق روش زیر عمل کنید:

  • لوله مکش را از لوله تخلیه آب جدا کنید.
  • لوله مکش را درون سطل حاوی حلال رنگ قرار دهید‌.
  • لوله تخلیه آب را درون سطل دیگری قرار دهید.
  • در مرحله بعد شیر تخلیه را باز کنید.
  • از این موضوع مطمئن شوید که فشار پاشش دستگاه روی کمترین حالت خود باشد.
  • بعد از آن دستگاه را روشن کنید و کم کم فشار را افزایش دهید تا موتور
    شروع به کار کند.
  • این کار را تا جایی ادامه دهید که مایع شفافی از لوله تخلیه خارج شود.
  • سپس گان ایرلس را برداشته و نازل را از آن جدا کنید و آن را روی سطل نگه دارید. بعد از آن ضامن را باز کنید.
  • در مرحله بعد شیر تخلیه را ببندید.
  • هنگامی که مایع خارج شده از گان ایرلس شفاف شد، دستگاه را خاموش کرده و ضامن گان ایرلس را قفل کنید.

لوازم جانبی پمپ ایرلس رنگ کاری

مانند هر دستگاه دیگری، ایرلس نیز لوازم جانبی مخصوص به خود را دارد که هر کدام از آن‌ها وظایف خاصی را برعهده دارند. مهم‌ترین لوازم جانبی ایرلس عبارت است از:

شلنگ ایرلس

یکی از قطعات مهم دستگاه ایرلس، شلنگ است که معمولا وظیفه انتقال رنگ از پمپ به سمت گان را بر عهده دارد. شلنگ‌های پمپ ایرلس هنگام رنگ کاری فشار بالایی را تحمل می‌کنند؛ به همین علت اغلب آن‌ها را از سیم یا نخ می‌سازند و برای ساخت سطح داخلی آن‌ از تفلون استفاده می‌کنند که می‌تواند بین ۲۵۰ تا ۷۰۰ بار را تحمل کند. اندازه شیلنگ‌های پمپ ایرلس بسیار متنوع است و از سه سایز یک چهارم اینچ، ۳ و ۸ اینچ یا یک دوم اینچ ساخته می‌شوند.

نازل ایرلس

از دیگر قطعات جانبی مهم دستگاه ایرلس، نازل است که تنوع زیادی داشته و بر اساس میزان فشار خروجی یا از نظر شماره تیپ تقسیم بندی می‌شوند. برخی از این نازل‌ها از نوع فشار قوی بوده و تا فشار ۷۰۰ بار را هم می‌توانند تحمل کنند. این نازل‌ها اغلب در ایرلس‌های قدرتمندی مانند انواع هیدرولیکی استفاده می‌شوند اما مواردی که تا حدود ۳۰۰ بار فشار را تحمل می‌کنند، بیشتر در ایرلس‌های برقی یا بنزینی کاربرد دارند.

گان پمپ ایرلس

گان پمپ ایرلس

«گان پمپ ایرلس» که به آن تفنگ پاشش رنگ هم گفته می‌شود، از اساسی‌ترین لوازمی است که برای رنگ کاری به وسیله ایرلس به آن نیاز دارید. در واقع گان پمپ ایرلس با استفاده از یک ماشه، اتصال و انقطاع جریان رنگ را انجام می‌دهد. به طور کلی گان پمپ ایرلس را بر اساس نوع و فشار دسته بندی می‌کنند.

برای مثال بعضی از آن‌ها دارای یک فیلتر تور مانند هستند و رنگ قبل از حرکت به سمت نازل، باید از این فیلتر عبور کند. اما تعدادی از گان‌های ایرلس فاقد این فیلتر هستند.

خرید ایرلس

کاربرد ایرلس

به طور کلی از ایرلس‌ها می‌توان برای رنگ آمیزی اتومبیل، سازه‌های فلزی، مبلمان و دکوراسیون منزل، وسایل چوبی، فضا داخلی و نمای ساختمان، کشتی و هواپیما و غیره استفاده کرد.

اما اگر بخواهیم به مزیت این دستگاه عالی اشاره ‌کنیم، باید بگوییم که با استفاده از آن می‌توانید طیف وسیعی از رنگ‌ها همچون: اکرولیک، رزینی، وینیلی، روغنی، لاتکس، آلکیدی، الاستومری، لعابی و آستر و غیره را برای رنگ آمیزی استفاده کنید.

خرید ایرلس

اگر قصد خرید دستگاه ایرلس را دارید، بهتر است از سایت رادیناس خرید خود را انجام دهید. چون هم کیفیت و اصالت کالا را تضمین می‌کند و هم بهترین قیمت را به شما پیشنهاد می‌کند. علاوه بر این تنوع زیادی که در محصولات این فروشگاه وجود دارد، انتخاب را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. پس از ثبت سفارش، دستگاه در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهد شد.