تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

دوزینگ پمپ دیافراگمی چیست؟

یکی از رایج‌ترین پمپ‌ها، پمپ دیافراگمی است که از پمپ‌های جابه‌جایی مثبت محسوب می‌شوند. دیافراگم این پمپ‌ها به صورت مکانیکی یا هیدرولیکی فعال می‌شود یا از طریق یک شیر برقی حرکت می‌کند. دوزینگ پمپ دیافراگمی پمپی برای جابجایی مایعات با سرعت مشخص طراحی شده است. اغلب آن‌ها قابلیت این را دارند که جریان را با استفاده از صفحه کلید دستی یا صفحه لمسی دیجیتال تنظیم کنند. به دلیل ماهیت کاربرد پمپ‌های اندازه گیری، معمولا میزان جریان سرعت بسیار پایینی دارد. اما به طور دقیق دوزینگ پمپ دیافراگمی چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله از سایت رادیناس قصد داریم تا به طور کامل به بررسی دوزینگ پمپ دیافراگمی پرداخته و کاربرد‌های آن را در صنعت بیان کنیم. پس تا آخر مطلب همراه ما باشید.

دوزینگ پمپ به چه معناست؟

در دوزینگ پمپ‌های دیافراگمی شفت پمپ به دیافراگم متصل بوده و با حرکت رفت و برگشتی خود، باعث انقباض و انبساط دیافراگم و در نتیجه مکش و تزریق سیال می‌شود. مدل‌های دیافراگمی دوزینگ پمپ‌ها در استخرهای شنا، سیستم‌های تصفیه آب و تزریق مواد شیمیایی و خورنده بیشترین استفاده را دارند. از مزایای دوزینگ پمپ دیافراگمی می‌توان به عدم تماس سیال با قطعات مکانیکی پمپ و در نتیجه عدم خوردگی و آسیب به آن‌ها اشاره کرد.

د.زینگ پمپ دیافراگمی

در دوزینگ پمپ دیافراگمی تنها قسمت هد پمپ، دیافراگم و شیرهای ورود و خروج پمپ با سیال تماس دارند و بهترین انتخاب برای تزریق مواد سمی، شیمیایی یا خورنده محسوب می‌شوند. از دیگر مزایای این پمپ‌ها می‌توان به آبندی کامل توسط دیافراگم و عدم نشتی سیال به قسمت موتور یا محرک پمپ اشاره کرد که برای اطمینان بیشتر می‌توان از مدل‌های دبل دیافراگم آن استفاده کرد. جنس دیافراگم دوزینگ پمپ‌ها با توجه با نوع سیال می‌تواند از تفلون PTFE، پیرکس Pyrex، سرامیک Ceramic یا فلز انتخاب شود.

 ویژگی پمپ تزریق دیافراگمی

دوزینگ پمپ دیافراگمی از دو بخش کاملا جدا طراحی شده و این قابلیت را دارد که نیرویی معادل ۶۰ تا ۱۰۰PSI  را تولید کند. این پمپ به‌ صورت کاملا دقیق و با برنامه‌ ریزی روشن و خاموش شده و سویچ نیرو ثابت دارد. پمپ دیافراگمی بسیار معروف است و نحوه برنامه‌ ریزی آن به تنظیمات پمپ بستگی دارد. دررابطه‌ با این موضوع دوزینگ پمپ دیافراگمی موتوری اهمیت بسیار زیادی دارد. 

اجزای دوزینگ پمپ دیافراگمی

پمپ‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را جزو پمپ‌های اندازه گیری دانست که اجزای اصلی هر کدام از آن‌ها ممکن است با هم متفاوت باشد. از آنجا که پمپ‌های دیافراگمی بسیار رایج هستند، در ادامه اجزای آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

 دیافراگم

پمپ‌های اندازه‌ گیری دیافراگم دارای دیافراگمی هستند و به طور مکرر فشرده سازی و رفع فشار انجام می‌دهند. این حرکت باعث تغییر حجم محفظه پمپ می‌شود. در حین رفع فشار مایع از طریق دریچه ورودی وارد شده و قبل از فشرده سازی از طریق شیر بازرسی خروجی، خارج می‌شود.

 پیستون

پیستون توخالی دستگاهی است که به مایع هیدرولیکی این اجازه را می‌دهد تا از طریق درگاه مرکزی پمپ حرکت کند. سرعت جریان مایع بین پیستون و دیافراگم به راحتی با هر حرکت مکرر در پمپ به دست‌ می‌آید.

مزایای دوزینگ پمپ دیافراگمی

 تعمیر و نگهداری پمپ اندازه‌ گیری

دوزینگ پمپ دیافراگمی مایعات را با دقت زیادی پمپاژ می‌کند، اما ندارند. در حالت کلی نصب و نگهداری پمپ‌های دیافراگمی بسیار ساده است. اما با این حال، با توجه به این‌که پمپ‌های دیافراگمی اجزا و حرکات دقیقی دارند، درک چگونگی انجام تنظیمات برای اطمینان از اینکه پمپ دیافراگمی شما به درستی جریان مورد نظر شما را ارائه می‌دهد، مهم و حیاتی خواهد بود.

شما می‌توانید برای آشنایی کامل با نحوه نصب پمپ دیافراگمی مقاله‌ای از بلاگ رادیناس که در همین زمینه برای راهنمایی کاربران آماده شده است را مطالعه کنید.

کاربردهای دوزینگ پمپ دیافراگمی

پمپ‌های اندازه‌ گیری به طور خاص برای پمپاژ مایع‌هایی طراحی شده‌اند که باید با سرعت مشخصی پمپ شوند. در واقع پمپ‌های اندازه گیری در هر جایی که میزان جریان یک مایع به اندازه گیری و تنظیم در سطوح دقیق نیاز داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ‌ها در تصفیه آب و فاضلاب بسیار محبوب هستند. علاوه بر این، دوزینگ پمپ دیافراگمی برای تصفیه شیمیایی آب در دیگ‌های بخار یا برج‌های خنک کننده، بسیار عالی است. همچنین پمپ‌های اندازه‌ گیری در کارخانه‌های فرآوری، در مخلوط کردن مواد غذایی نیز بسیار محبوب هستند. در حالت کلی از کاربرد‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       نفت و گاز
  •       کشاورزی
  •       کاربردهای پزشکی
  •       استخرهای شنا
  •       برج‌های خنک کننده
  •       مواد چسبناک
  •       درمان شیمیایی
  •       تصفیه آب و فاضلاب
  •       فرآوری مواد غذایی

همچنین برای مشاهده انواع کاربرد پمپ دیافراگمی مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

 انواع دوزینگ پمپ دیافراگمی

دوزینگ پمپ دیافراگمی تنوع زیادی دارند که هر کدام برای ارائه قابلیت اندازه‌ گیری و دستیابی به نتایج دقیق جریان ساخته شده‌اند. از پمپ‌های اندازه گیری می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •       دیافراگمی بادی
  •       دیافراگمی موتوری
  •       دیافراگمی سلنوئیدی

function of dozing pump

 قیمت دوزینگ پمپ دیافراگمی در سایت رادیناس

فروشگاه اینترنتی ما تامین کننده انواع ابزارها و پمپ صنعتی است و میان تولید کننده و مشتری به عنوان یک واسطه عمل کرده و بهترین دستگاه‌ها را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. امروزه شرکت‌های زیادی به تولید این پمپ‌ها اقدام کرده و آن‌ها را وارد بازار فروش کرده‌اند؛ اما همه آن‌ها کیفیت مطلوب را ندارند. به همین علت بهتر است با مشاوران ما در رادیناس تماس گرفته تا در رابطه با خرید دستگاه بهتر شما را راهنمایی کنند. رادیناس بهترین دستگاه‌ها را در اختیار شما گذاشته و کیفیت آن‌ها را تضمین می‌کند. سایت ما مجموعه کاملی از تجهیزات صنعتی بوده و توانسته مطابق با هر سلیقه و بودجه‌ای، کالای مناسبی را ارائه دهد. علاوه بر این، رادیناس این تضمین را به شما می‌دهد که کالا پس از ثبت سفارش، در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهد شد.