تجهیزات صنعتی رادیناس

تامین کننده ابزار آلات و تجهیزات رنگی کشور

نحوه نصب پمپ دیافراگمی

یکی از پمپ‌هایی که امروزه به خاطر طراحی خاصی که دارند، در صنایع مختلفی همچون صنایع غذایی، پتروشیمی، تولید کاشی و سرامیک و انتقال انواع چسب، رزین و حلال‌ها کاربرد دارند، انواع پمپ‌های دیافراگمی هستند. محرک پمپ‌های دیافراگمی هوای فشرده است که توسط کمپرسور تامین می‌شود. پمپ‌های دیافراگمی از نوع پمپ جابجایی مثبت هستند که در مقالات قبلی به طور کامل به بررسی ویژگی آن‌ها و کاربرد‌های آن در صنایع پرداختیم. به همین خاطر این بار نوبت به معرفی نحوه نصب پمپ دیافراگمی است. در این مقاله از سایت رادیناس به شما خواهیم گفت که این دستگاه را چطور تهیه و نصب کنید.

نحوه نصب پمپ دیافراگمی

نصب پمپ دیافراگمی به نسبت ساده بوده و به خاطر تنوع زیادی که می‌توان برای نصب آن‌ها قائل شد، از محاسن این پمپ محسوب می‌شود. اینکه از کدام روش می‌توان برای نصب پمپ دیافراگمی مورد نظر استفاده کرد، به میزان مکش پمپ و نحوه تامین این مکش بستگی دارد.

برای مثال اگر مکش مثبت بود، این پمپ باید پایین‌تر از سطح سیال قرار بگیرد و در صورت خود مکش بودن آن، باید پمپ را بالا‌تر از سطح سیال نصب کنید.

نحوه نصب پمپ دیافراگمی

در صورتی که نصب این محصول به صورت سیار انجام می‌شود، حمل و نقل آن آسان بوده و به راحتی می توانید آن را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهید. در این روش نحوه نصب پمپ دیافراگمی به این صورت است که باید بخش ورودی پمپ را به خروجی کمپرسور در نوع بادی وصل کنید. با توجه به اندازه قطر لوله‌های مکش این پمپ‌ها و استفاده از کمترین زانو در مسیر لوله کشی ورودی و خروجی پمپ، هیچ نشتی در اتصالات آن وجود ندارد.

موارد گفته شده از نکات حائز اهمیت در نحوه نصب پمپ دیافراگمی محسوب می‌شوند. در آخر به شما توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از ایجاد مشکل، برای پروسه نصب پمپ دیافراگمی با وجود ساده بودن، از یک متخصص کمک بگیرید. در واقع، افراد متخصص به طور کامل با ویژگی‌های این پمپ آشنا بوده و در بهترین حالت ممکن آن را برای شما نصب خواهند کرد.

نکاتی مهم برای نصب پمپ دیافراگمی

  • برای عملکرد بهتر پمپ دیافراگمی، طول لوله مکش باید تا حد ممکن کوتاه باشد و حداکثر طول آن به 5 متر برسد.
  • بهتر است پمپ‌های دیافراگمی را روی یک صفحه سفت و محکم نصب کنید. پایه این پمپ‌ها روی این صفحات به راحتی پیچ می‌شوند.
  • به هیچ عنوان سایز قطر لوله مکش (ورودی پمپ) را کاهش ندهید.
  • به هیچ عنوان نباید در پمپ های دیافراگمی قطر لوله مکش از قطر پورت ورودی کوچک‌تر باشد.
  • قطر لوله دهش (خروجی پمپ) را با توجه به الزامات طراحی، می‌توانید در حد معقول کاهش دهید.
  • توصیه می‌کنیم در مسیر هوای ورودی پمپ از رگولاتور تنظیم فشار با فیلتر هوا استفاده کنید.
  • در اولین راه اندازی فشار هوا را روی ۲ بار تنظیم کنید، مخصوصا اگر دیافراگم‌ها از تفلون ساخته شده باشند.
  • برای اینکه بتوانید طول عمر پمپ را بالا برده و هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری پمپ دیافراگمی را به حداقل برسانید، توصیه می‌کنیم سرعت رفت و برگشت دیافراگم‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که سیکل کاری آن‌ها در هر دقیقه ۶۰ الی ۷۰ باشد.

مزایای پمپ دیافراگمی

تا این بخش از مقاله با نحوه نصب پمپ‌های دیافراگمی به طور کامل آشنا شدیم. اما علاوه بر این‌ها، باید بدانیم که پمپ‌های دیافراگمی چه مزایایی دارند. از مهم‌ترین مزیت این پمپ‌ها باید به این موضوع اشاره کنیم که برای انتقال انواع مایعات می‌توان از این پمپ‌ها استفاده کرد. عملکرد خشک آنها به دور از هرگونه رطوبت، مکش بسیار قوی و ضد آب بودن آن‌ها، جزو بزرگ‌ترین مزایای این پمپ‌ها محسوب می‌شود.

علاوه بر این بسیاری از سیالات و مایعات توسط این پمپ‌ها پمپاژ می‌شود که این موضوع کاربرد بسیار زیاد این پمپ‌ها را نشان می‌دهد. یعنی شما می‌توانید مایعات خورنده، مایعات غلیظ، مایعات قابل اشتعال، انواع حلال ها و غیره را از طریق این پمپ‌ها جا به جا کنید.

شما می‌توانید برای آشنایی با انواع کاربردهای پمپ دیافراگمی در صنایع مختلف به مقاله مربوطه در بلاگ رادیناس مراجعه کنید.

روش های نصب پمپ دیافراگمی

خرید پمپ دیافراگمی

اگر قصد خرید پمپ دیافراگمی را دارید، به شما توصیه می‌کنیم از طریق سایت رادیناس اقدام کنید. سایت رادیناس مجموعه کاملی از بهترین ابزارها و تجهیزات صنعتی است و به شما این تضمین را می‌دهد که کلا در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهد شد. همچنین اگر در خرید محصولی دچار تردید شدید، می‌توانید با مشاوران ما در سایت گفت و گو کرده و بهترین ابزار یا دستگاه را خریداری کنید.

یکی از انواع پمپ دیافراگمی پرکاربرد، پمپ دیافراگمی بادی استکه در مقاله‌ای از بلاگ رادیناس در مورد این نوع پمپ به تفصیل بحث و بررسی کرده‌ایم؛ پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر این مقاله را نیز مطالعه کنید.

قیمت پمپ دیافراگمی

قیمت این پمپ‌های دیافراگمی و انواع دیگر عدوات صنعتی مانند سنباده زن برقی در رادیناس بر اساس موارد مختلفی تعیین می‌شود. تعداد دیافراگم آن‌ها، تعداد مهره‌ها، وزن پمپ، ابعاد پمپ و برند پمپ و غیره، همگی در تعیین قیمت این پمپ تاثیرگذار خواهد بود. شما با مراجعه به سایت رادیناس، می‌توانید در رابطه با این موضوع اطلاعات کافی را بدست آورید و از قیمت انواع پمپ‌های دیافراگمی مطلع شوید. سایت رادیناس به شما این اطمینان را می‌دهد که کلا از کیفیت مطلوب برخوردار بوده و آن را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار خواهد داد. شما با مقایسه کیفیت و قیمت تجهیزات سایت رادیناس با سایر سایت‌ها به این نتیجه خواهید رسید.